11/27/2008

Bombki 'karczochy' -instrukcja wykonania.



Potrzebne nam będą:
szpilki,
kula styropianowa,
wstążka atłasowa i szer 2,5 cm.
zawieszka do bombki.
Wstążkę tniemy na 5 cm kawałki.Kawałki wstążki zaprasowujemy tak aby zrobiły nam się trójkątyNastępnie przykładamy trójkąt do kuli i przyszpilamy delikatnie szpilkami na każdym rogu. Drugi trójkąt przyszpilamy po przeciwnej stronie. Następnie to samo powtarzamy z następnymi dwoma trójkątami, na zdjęciu maja kolor zielony. Szpilki z dołu trójkątów wbijamy o końca,a te na czubku pozostawiamy jako pomocnicze, później je będziemy wypinać.
Następnie na styku dwóch trójkątów przykładamy kolejny, obniżając go trochę.
Tez przypinamy pomocniczo na czubku, a dwie szpilki na "dole"trójkąta"wbijamy mocno. Następny trójkąt mocujemy tak samo dokładnie po przeciwnej stronie kuli. I tak z pozostałymi trójkątami wstążkiDochodząc do połowy kuli robimy to samo z drugiej jej strony, aby ładnie wykończone było miejsce wbicia zawieszki. Miejsce połączenia maskujemy w sposób dowolny np. wstążka ,cekinami ...











17 komentarzy:

  1. Oj chyba będę do Ciebie częściej wpadać...nie dość że cuda tworzysz to jeszcze dzielisz się wiedzą:)
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie dzięki za instrukcje :-)
    Materiały już zakupiłam, teraz potrzebuję tylko wolnej chwili na wykonanie...
    Może do świąt się wyrobię ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za kursik. Bombeczki bardzo fajnie wyglądają; napewno kilka takich sobie zrobię i mam nadzieję, że jeszcze w tym roku:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy7/12/08 16:58

    gdzie moge kupic te kulki styropianowe? ;D cuda tworzysz!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy8/12/09 10:22

    Właśnie szukałam instrukcji wykonania karczocha robionego od czubka.Ale ten jest przepiękny. Myślę, że "tego mojego" zrobię w podobny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy8/12/09 15:55

    Witam,jakiej szerokości wstązki należy użyć do ozdobienia kuli o szerokości 12cm? dopiero zaczynam takie zdobienie i mam z tym problem, bo kiedy używam wstążki o szerokości 2,5cm w pewnym momencie zdobienia wstązka zaczyna na siebie nachodzić. nie wiem czy ja cos zle robie czy to wina szerokosci wstazki, dodam ze zdobie w dwa kolory. Bardzo prosze o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  7. wam wstążki 2,5 cm bez względu na wielkośc kuli.Trzeba duzo cierpliwosci i sporo ćwiczeń zeby wyszło jak trzeba.To że wstazka nachodzi to jest naturalne bo kula zmienia obwód.Ważne zeby równo upinać trójkaty.W razie pytan prosze pisac na e-mail.

    OdpowiedzUsuń
  8. fajnie pokazane :) a ja do kuli o średnicy 12 cm używam wstążki o szerokości 4 cm lub mieszam 4 i 2,5 cm. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy4/12/10 18:13

    Te bombki są piękne!!
    Chciałabym zrobić kilka takich, ale nie mam kulek styropianowych...
    Da się zrobić je z czegoś innego?
    Jeśli tak to z czego?

    OdpowiedzUsuń
  10. super instrukcja moze sie skusze i sprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam :) Bardzo fajnie zrobiona instrukcja :) Nigdy nie mogłam się zmusić do zrobienia karczocha, ale w końcu postanowiłam, że chociaż spróbuję :P Mojego karczocha można zobaczyć na stronce. Pozdowionka :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy25/9/12 09:55

    dzięki za to że jesteś zdolna mądra i LUDZKA

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy3/12/12 18:42

    super że pokazujesz jak upinać dzięki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne te bombki!!! Spróbuję zrobić jajka wielkanocne tą metodą:)
    http://mojerekodzielo-pati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne te bombki! Jestem pełna podziwu:)
    http://mojerekodzielo-pati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. cudowne są te bombki.
    zapraszam na http://karczochowy.blogspot.com/ i
    https://www.facebook.com/karczochowabombka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo...