6/06/2011

Jak wszyć zamek kryty-tutorial

Zamek kryty ma zastosowanie w spódniczkach i spodniach z tkanin delikatnych.Odpowiednie wszycie powoduje że zapięcie jest zupełnie nie widoczne.

Chcę pokazać jak mnie nauczono wszywać zamek kryty i ten sposób jest używany przeze mnie do tej pory.


1)Dobierając odpowiedni kolor zamka krytego do tkaniny sugerujmy się kolorem końcówki bo tylko ona będzie widoczna.




2)Zamek rozpinamy i jego prawą część układamy prawą stroną do prawej strony tkaniny.Przypinamy szpilkami.

Ci którzy uczą się wszywania zamka krytego polecam przyfastrygowanie.


3)Następnie jak najbliżej ząbków zamka przeszywamy.Ja szyję zwykłą stopką ,ale jak ktoś posiada specjalna stopkę do zamków krytych to polecam,znacznie ona ułatwia wszywanie.

Z drygą częścią zamka postępujemy analogicznie.



4) Po wszyciu obu części zamka moja spódnica wygląda tak jak na zdjęciu.Widać tutaj ze szew spódnicy nie jest zeszyty.

To jest właśnie jedna z różnic wszywania zamka krytego od zwykłego.Szew spódnicy zeszywamy później.


5)Tak wygląda wszyty zamek od tyłu


6)Następny etap to zeszycie szwu.Układamy równo i szpilkujemy.Przeszywanie zaczynamy kilka mm powyżej szwu wszycia zamka i około kilku mm od niego.Na zdjęciu widać idący od lewej strony szew wszycia zamka ,a od prawej szew zszycia spódnicy.


7)Po zeszyciu spódnicy tak powinien wyglądać zamek na lewej stronie.Tak jak by leżał na szwie.


8)I efekt końcowy prawej strony.


A do czego zamek był wszywany dowiecie się już niebawem :)


Mam nadzieję że w miarę czytelnie i jasno wytłumaczyłam zasadę wszywania zamka krytego.Miłego szycia :)))

11 komentarzy:

  1. Z nieba mi spadasz :)Właśnie się przymierzam do szycia torebki i zamek był tam konieczny, a ja nigdy nie wszywałam. Twój tutorialek bardzo ułatwi mi życia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dokladnie tak samo wszywam zamek kryty jak Ty, mam stara maszyne i zadna specjalna stopka do niej nie pasuje. Serdecznie pozdrawiam i jestem ciekawa do czego wszylas ten zamek, ale material juz mi sie podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm ja zszywam najpierw szew a potem zamek:)pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń
  4. super wytłumaczone, wielkie dzięki

    OdpowiedzUsuń
  5. super! przydało się:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy7/4/14 10:12

    OOOOO, wielkie dzięki. Cudowna jesteś! Dopiero się uczę szyć i jeszcze nie wszywałam zamka. Na pewno skorzystam z tutka ;) A materiał przepiękny, szukam takiego też, bo chciałabym sukienkę w stylu lat 50.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda prosto... Dziękuję za instrukcję, niebawem zmierzę się z tym wyzwaniem - wszyciem zamka krytego!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo...