1/26/2017

Jak zrobić maskę SMOKA - tutorial.

Witajcie.
Przepraszam że trochę trwało nim zabrałam się za napisanie tego postu, ale czasami tak po prostu jest.
Dzisiaj zapowiadany wcześniej tutorial- JAK ZROBIĆ CZAPKĘ SMOKA.
Odkąd pojawił się POST z czapką którą zrobiłam gdy Eryk chodził do przedszkola,dostaję pytania jak ją zrobić.
Wreszcie zebrałam się i zrobiłam powtórkę czapki. Nie jest identyczna, jednak efekt końcowy uzyskamy wedle naszego uznania umiejscawiając zęby i oczy na głowie w sposób dowolny.

CZAPKA SMOKA- pomysł autorski. Ewentualne udostępnienia i kopiowanie musi zostać oznaczone nazwą mojego bloga oraz linkiem do niego.



Potrzebujemy:
-zielony arkusz papieru, najlepiej brystol.
-nożyczki, klej, linijka, ołówek,
-biała i czarna kartka


Wymiary czapki  będą pasowały dla dziecka w wieku przedszkolnym.
Dla większego dziecka NALEŻY powiększyć szablon.


Zieloną kartkę o wymiarach 32 / 38 składamy na pół wzdłuż dłuższego boku.
Otrzymany wymiar to 32 / 19
Na tak złożonej kartce rysujemy wzór smoczej głowy.





Następnie wycinamy. Uzyskujemy dwie połówki głowy.





Następnie wycinamy z zielonego kartonu pasek o szerokości około 11 cm i 50 cm długości.
Po dwóch stronach paska ( z dłuższych boków) odmierzamy 1 cm od brzegu. Następnie nacinamy w trójkąty. Będzie nam to potrzebne do sklejenia dwóch połówek głowy.





Pasek przyklejamy do części boków głowy. Powstaje nam już trójwymiarowa głowa.

Tak to mniej więcej powinno wyglądać.





Od środka prezentuje się tak.
 



Pozostaje nam dokleić oczy, zęby i nos. U mnie tak to wygląda.





Teraz potrzebujemy już tylko paska kartonu który odpowiada obwodowi głowy dziecka.
Łączymy pasek tektury w okrąg i wklejamy do wnętrza smoczej głowy.


Możemy oczywiście doszyć wstążkę lub tasiemkę którą zawiążemy czapeczkę aby dziecku nie spadła.

Ja tego nie robiłam gdyż czapeczka nie będzie używana na balu.
Powstała tylko na potrzeby tego tutorialu.

Gotowa smocza głowa prezentuje się tak:






Do smoczego przebrania wystarczy zielona koszulka i zielone lub czarne spodnie. Myślę że takie przebranie wzbudzi zachwyt dziecka, no i będzie na pewno nietuzinkowe.

Mam nadzieję że pomogłam.
Przesyłajcie zdjęcia swoich" smoczych głów", chętnie pokażę je tutaj na blogu. Będzie to kolejna inspiracja.

****

Wiem że zdjęcia są kiepskiej jakości.  :)

3 komentarze:

  1. Spoko macha właśnie robię takom synowi na przedstawienie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo...