prywatność

Teksty i zdjęcia są mojego autorstwa, jeśli jest inaczej WYRAŹNIE to zaznaczam.Zabrania się kopiowania i udostępniania bez mojej zgody.

O mnie,About Me

4/02/2012

Jak znaczę zaszewki aby były symetryczne.

 Witajcie.
Sukienka ze zdjęcia już się szyję.Wykrój pochodzi z Burdy 1/2007.

Chciałam Wam pokazać jak ja przenoszę zaszewki na tkaninę,aby były symetryczne.

Przód sukienki kroiłam ze złożonego materiału.Jak zaznaczyć obie zaszewki jednocześnie?
1)W wykroju papierowym wycinam zaszewki.Potrzebna będzie igła z nitką( dosyć długą)

2)Ściegiem fastrygowym bardzo luźnym tak by pozostawały pętelki obszywam zaszewkę dookoła.
Pamiętajcie żeby fastrygować przez obie warstwy tkaniny.

3)Tak to wygląda po zdjęciu papierowego szablonu.

 4)Następnie  delikatnie rozkładamy materiał.

 5)Widzimy coś takiego.Pętelki umożliwiły nam uzyskanie bardzo luźnego ściegu.

 6)Nożyczkami delikatnie rozcinamy szew.Delikatnie i ostrożnie aby nie wyjąć nitek i nie rozciąć tkaniny.

 7) Powstaje nam w ten sposób ładnie zaznaczona zaszewka,symetryczna z dwóch stron wykroju.

 8)Tak to wygląda na całości wykroju.

Mam nadzieję że zrozumiałyście.A moja rada przyda się Wam w szyciu nie tylko sukienki;)))

10 komentarzy:

  1. Genialny pomysł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny tutek. A ścieg się nazywa ładnie pętelkowym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak ja zazdroszczę tym co potrafią szyć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm... pomysł fajny, ja czasami też składam materiał na pół, ale bawilam się zawsze szpilkami, albo kredą... tylko nie rozumiem tego co Ci wyszło na końcu! Pomiedzy szwami wąskimi a tymi rozszerzanymi to bedzie dekold tak? To przód i tył? Oj u nas nie ma takich fajnych wykrojów w burdzie... Chciałabym sobie uszyć taka sukienkę... Pozdrawiam i zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta sukienka ma świetny fason, tylko uważam, że wzór dużej kratki na materiale- optycznie zmniejszy biust, a uwydatni biodra...:D:D
    Poza tym, jak wiesz- ja się nie znam, ale pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. alex jak popatrzysz na zdjęcie sukienki to zauważysz zaszewki na biuście i biodrach.Te wycięcia są na bokach.Lejdik...kochana czy coś małego można jeszcze zmniejszyć?hahahaha
    Aneczka....tak masz rację -pętelkowy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wow bardzo przydatne. szczególnie dla samouków takich jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczny pomysł, pamiętam jak moja mama męczyła się ze szpilkami i mydłem. Podziwiam i zazdroszczę, ja jak mam poodłożyć spodnie to dla mnie wielki wyczyn. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokłądnie tak uczyli mnie w szkole ale to wieki temu było:)
    Fajnie że przypomniałaś czas na zakup nowej moaszyny .
    Kratka prześłiczna czekam na gotową sukienkę.
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak robi porządna krawcowa :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo...